Grand Theft Auto V – parę słów, brutalna prawda i 15 nowych obrazków z wersji PC

gtav02272015_9
https://www.rockstargames.com/newswire/article/52396/new-grand-theft-auto-v-pc-screens

Recommended specifications:
OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1
Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs)
Memory: 8GB
Video Card: NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD7870 2GB
Sound Card: 100% DirectX 10 compatible
HDD Space: 65GB

Celowo pominąłem minimalne wymagania wszakże nie jeździmy po autostradzie furmanką…
Dobra więc przejdźmy do analizy. Po pierwsze widzimy jak bardzo wsteczna jest technologia procesorów AMD – 4 rdzenie Intela kontra 8 rdzeni AMD. Bez komentarza. Dość silne CPU są celnie wybrane, ilość obiektów sterowanych przez AI ogromna, a do tego fizyka. Pamięć 8GB przy rekomendowanych to moim zdaniem akurat przy tej wielkości świata ale mówi nam jeszcze co innego, ale to za chwilę.

To co nie jest zbyt realne patrząc na te screeny to podane karty graficzne. Podane jest GTX660… Ja wiem że ona miażdży to co jest w konsolach ale popatrzmy na screeny z PC. Przejdźmy do sedna sprawy – GTX660 i 8GB ram mówi nam żeby nie mylić rekomendowanego sprzętu od maksymalnego. Podkreślam to ponieważ każdy zrzut ekranu zamieszczony przez Rockstar jest prawdopodobnie na ultra ale na pewno z maksymalnym wygładzaniem krawędzi, stąd taki ładny efekt, a tego nie uciągnie w FullHD nawet GTX670 przy tej wielkości świata i tylu ruchomych obiektach w mieście. Sprawą dyskusyjną jest również szczegółowość, zwłaszcza twarzy postaci (musi być dodatkowo animowana) zestawiając to z możliwościami GTX660.

Żeby skalę obciążenia grafiki wam uwypuklić polecam szybko sobie przemnożyć widoczną szczegółowość obiektów przez ilość postaci i pojazdów w mieście… w ruchu. Nie zapominajmy też o efektach takich jak ragdoll czy eksplozje lub efekty pogodowe. Pomieścić tak złożony nawet świat w 8GB RAM da się za pomocą dość prostych sztuczek, choć nie bez efektów ubocznych, w konfiguracji pliku wymiany na szybkim dysku HDD lub nawet SSD wystarczy i bez żadnych uproszczeń które niemniej jednak Rockstar na 100% wykona na wszelki wypadek. Problem może się uwidocznić gdy wielu graczy rozjedzie się po mapie co nakaże silnikowi gry wygenerowanie i przechowywanie w pamięci ruchomych obiektów, AI, eksplozji, kolizji, zniszczeń i fizyki wokół każdego z graczy, a nie tylko nas.

Więc albo ja się mylę, albo to nie są prawdziwe sceny z gry, albo Rockstar jest mistrzem optymalizacji co też jest możliwe zważając na fakt ze gra sprzedała się dotychczas (tylko konsole) w ilości ponad 30mln egzemplarzy. To wszystko przełożyło się na bardzo dobre wyniki finansowe firmy, która wygenerowała aż 1,86 miliarda dolarów przychodów. Pozwoliło to osiągnąć zyski w wysokości 578,4 miliona dolarów. To wszystko więc może mieć wpływ na kompetencję pracowników tejże firmy, czyż nie? 😉

Jak podaje Rockstar, tryb online da wsparcie dla maksymalnie 30 graczy. Tytuł będzie wspierał rozdzielczości do 4K, konfiguracje trzy-monitorowe, NVidia 3D Vision na 3-ch wyświetlaczach. Gra będzie zawierała edytor umożliwiający montaż filmów na silniku gry.

Werdykt: zrzuty ekranu o ile obraz był płynny podczas odtwarzania sceny/gry na pewno nie jest zrobiony na sprzęcie rekomendowanym, pomijając fakt ich rozdzielczości (3840×2160). Możliwe że nie pochodzą w ogóle z silnika gry. Nie podniecajcie się więc za bardzo. IMHO możecie o takim efekcie zapomnieć 😛 Jednocześnie wierzę że gra i tak zrobi ogromne wrażenie bez „ultra wodotrysków”.