Od czasów DayZ wykształcił się nowy gatunek… tak zwany „Battle Royale„.
To zintensyfikowana wersja survivalu znanego chociażby z gier takich jak DayZ MOD, DayZ, H1Z1, Miscreated i wielu innych.

Zaczynamy podobnie, ale w grze/trybie „Battle Royale” obszar nadający się do życia ulega cyklicznemu zmniejszaniu co prowadzi do nieukiknionego spotkania z wrogiem wcześniej czy później.
Obecnie furorę robi tytuł „Playerunknown’s Battlegrounds” autorstwa znanego modera samej Army. Chłop po prostu wie co robi i wie czego ludzie chcą pokonując dotychczasowego króla tego gatunku H1Z1 w trybie „King of The Kill”.

Premiera najnowszego Geforce’a GTX 1080 TI tak naprawdę dopiero teraz otwiera „gaming” na rozdzielczości 4K, a może i VR dla tytułów AAA. Monitory 4K są dostępne od dawna, brakowało tylko tego jednego elementu. Dla zwykłych graczy jednak nie to jest ważne, jest to bowiem inna okazja. Jak przewiduję niedługo mogą nastąpić znaczne obniżki cen starszych modeli zwłaszcza kart z poprzedniej generacji Maxwell w tym GTX 970 który nadal jest najpopularniejszą kartą według statystyk platformy STEAM, „złota grafika” która dla wielu była dotąd i tak nieosiągalna.

Procesorom AMD Ryzen nie udało się zbytnio nadszarpnąć reputacji Intela na polu CPU jeżeli chodzi o zastosowania rozrywkowe, a teraz będzie jeszcze trudniej dogonić Nvidię architekturą AMD VEGA. Bez dwóch zdań w AMD zrobiono ogromny postęp, ale ich cel jest nadal o krok dalej.


Playerunknown’s Battlegrounds zarobiło 11 mln dolarów w trzy dni
Battle Royale lepsze niż H1Z1? Testujemy Playerunknown’s Battlegrounds
Steam: Top 10 (19-25 marca)
Która z branżowych firm zarobiła w 2016 najwięcej?
Ghost Recon Wildlands aktualizacja 2
Twórcy gry Arma III szczegółowo o nadchodzących DLC
GTA5 – Nowe DLC zapowiedziane! Przemyt broni, wyścigi pojazdów specjalnych
HDR – co to jest i czy warto kupić odpowiedni sprzęt?
Titanfall 2 – studio Respawn szykuje nową zawartość oraz darmowy weekend z grą
Civilization VI – Kolejną grywalną frakcją będzie Macedonia
Bioware obiecuje intensywne łatanie Mass Effect: Andromeda
Więcej standardów: nowe API 3D połączy DirectX 12, Vulkana i Metal
Animowanie twarzy w grach wideo
Najgłośniejsze procesy sądowe rynku gier wideo
Dlaczego każdy wydawca chce mieć swojego STEAMA?
Mózgi elektronowe. Elwro i jego plastycy – Wystawa we Wrocławiu
Gra For Honor lub Ghost Recon Wildlands za darmo przy zakupie karty graficznej NVIDIA
Battlefield 1: Nie Przejdą – dostępny dla wszystkich
Call of Duty wraca do drugiej wojny światowej
Red Dead Redemption 2 – Media Markt ujawnia datę premiery
Nowe screeny z Close Combat: The Bloody First
StarCraft: Remastered oficjalnie zapowiedziany
Mass Effect: Andromeda – Były animator serii zabiera głos w sprawie animacji twarzy
To koniec Battle.netu, ale początek „usługi Blizzarda”
Day of Infamy wychodzi z Early Access (IIWŚ, twórcy Insurgency)
Sapkowski przyznaje, że nie spodziewał się sukcesu gier Wiedźmin


IEM 2017 w liczbach – 173 tysiące odwiedzających i 46 milionów widzów
Escape from Tarkov wkrótce porządnie zaprezentuje się światu
Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands utrzymało pozycję lidera
Nowa aktualizacja do Path of Exile zapewniła grze 40% wzrostu liczby graczy
Loading #34 – Bullfrog, droga na szczyt
Windows 10 Creators Update – i TOP5 nowych funkcji
Czy te gry wprowadzą grafikę na nowy poziom?
Co oznacza norma IP w twoim smartfonie?
Battlefield 1: Nie przejdą – wszystkie mapy i nowy tryb
Technologie z ekranów startowych – czym są Havok, Bink, Wwise?
Polskie gry, które podbiły Zachód
Najlepsze cyberpunkowe filmy
Czy gry byłyby lepsze bez mapy?
Kierowca, który wyprzedził GTA – wracamy do Drivera
Po co nam rozwój postaci w strzelankach?
Technologiczne porażki – dlaczego gry chodzą coraz gorzej?
Dlaczego w grach tak często strzelamy do Rosjan?
Procesory AMD Ryzen mają problem z obsługą instrukcji FMA3 – poprawka w drodze
Google opracował nowy mechanizm kompresji plików JPG
Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands – porównanie wydajności kart graficznych
Intel Optane SSD DC P4800X – dysk, któremu bliżej do RAM
Pentagon wybiera Windows 10 i Azure, rezygnuje z autorskich rozwiązań
Z tych krajów lecisz do USA? Na pokład weźmiesz tylko smartfona
Tłumacz Google z lepszą obsługą polskiego dzięki sieciom neuronowym
318 modeli urządzeń sieciowych Cisco pod telnetową kontrolą CIA
CD Projekt zwycięzcą rankingu Giełdowa Spółka Roku
Znamy przybliżoną datę premiery najważniejszej polskiej gry w historii
YouTube zdaje się nie lubić środowiska LGBTQ i… ma problem
Intel przyśpiesza wdrożenie 5G. Tak wygląda pierwsza platforma testowa
Craft the World DLC – Dig with Friends (Prawdziwy multiplayer!)
Civilization VI: Nadchodzą Persowie
GTA V: Modderzy zamierzają przenieść do gry mapę z Red Dead Redemption
Quake Champions: Zamknięta beta niedługo
Star Citizen porzuci DirectX na rzecz Vulkana
Starfighter Inc. – ruszył Kickstarter kosmicznego symulatora współtwórcy serii X-Wing
Sony ma w garści 57% rynku konsol
War Thunder przeprowadza szturm na pozycje wroga (coop)
Gwint idzie w e-sport. CD Projekt RED ogłasza turniej GWENT Challenger

James Cameron stawia na SNOWDROP engine. Ehh szkoda że nie użyto go w GR Wildlands… 😕
Następna gra Ubisoftu, a co… przecież ostatnio nie mają nic do roboty 😀


Ubisoft/Massive Entertainment zapowiedziało grę ze świata Avatara
Avatar kosztem The Division? – Ubisoft zapewnia, że zamierza dalej wspierać The Division
Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands z przepustką sezonową – tryb PvP jako darmowy dodatek
Nvidia zapowiada sterowniki pod DirectX 12 – wzrost wydajności gwarantowany
ASUS prezentuje autorskie wersje GeForce GTX 1080 Ti
GeForce GTX 1080 Ti – znamy cenę w złotówkach
Battlefield 1: Nie przejdą – zwiastun i data premiery
Nvidia prezentuje nowy mechanizm renderowania kafelkowego
Google zapowiada usługę YouTube TV
AMD wraca do gry – Ryzen 7 1800X – test
Niesamowity wynik Spotify. Apple może tylko pozazdrościć
Ta Pani gra w CS:GO lepiej niż nie jeden zawodowiec mężczyzna
Rząd boliwijski niezadowolony z wizerunku swojego kraju w grze Ghost Recon: Wildlands
Polskie gry otrzymają dotacje od Ministerstwa Kultury
IEM 2017 – Virtus.pro odpada z turnieju
GTA Online otrzyma klasyczne wersje samochodów Infernus i Turismo
W testach Ghost Recon Wildlands udział wzieła rekordowa liczba graczy
Valve pracuje nad nowymi grami w wirtualnej rzeczywistości
Borderlands 3 – zaprezentowano demo technologiczne na silniku Unreal Engine 4
Nagroda dla No Man’s Sky na GDC zaskoczyła nawet twórców gry
Ark: Survival Evolved – Twórcy będą płacić modderom
Blogerzy i YouTuberzy dostają masę prezentów od firm

Świat „Tom Clancy” i takie tam… [aktualizacja]

Niedługo premiera Ghost Recon Wildlands. Obserwując fanów serii Tom Clancy spotkamy tam wkrótce wielu graczy z The Division ale tych zorientowanych na PVE. Rok po premierze The Division czas na coś nowego, choć zgodnie wszyscy twierdzą że na najwyższym stopniu trudności gra się przyjemnie to dla starych graczy PVE z „dywizji” stopień trudności to bułka z masłem za co odpowiedzialne jest nieporównywanie prostsze AI które Ubisoft maskuje w prosty sposób – większy stopień trudności – większe obrażenia. AI wraz ze stopniem trudności nie zmienia ani zachowań, ani taktyki. Frakcje nie mają ani klas, ani żadnych specjalnych umiejętności (medyk, technik itp.), nie walczą ze sobą, a sprzymierzeni nie współpracują. Trochę szkoda, ale trzeba zauważyć Massive Entertainment a Ubisoft Paris to zupełnie inne studia.

To co mnie boli najbardziej to system zasłon który jest tak kaleki że trudno w ogóle na nim polegać. Jest gorszy niż ten z GTA5. Gry z serii Tom Clancy i cover system to od wielu lat nierozłączna para z wyjątkem ostatniego R6 Siege. Przy The Division – GR Wildlands to raczej casual, ale za to bardziej zabawny i wesoły a jego przewagą jest zupełny brak elementu PVP, a znowu to powoduje pozbycie się tej małej ale nadgorliwej części toksycznej społeczności i wielu narzekań na brak balansu czy innych nieporozumień i żalów graczy spowodowanych głównie spuszczonym łomotem 🙂 Można też liczyć na wiele konkretnych usprawnień tylko do PVE, a jak pokazał Payday 2 dobry coop to tylko coop.
Mam nadzieję na dobrą zabawę bo tytuł jest prosty w zasadach jak cep, łatwo przyswajalny, a łatwość w dołączaniu „w locie” do gry znajomych oraz w razie ich braku wsparcie sojuszniczych AI sprawia że więcej się faktycznie gra niż na cokolwiek czeka. Tak właśnie (wzorowo) powinno wyglądać dołączanie do gry i automatycznie zastępowanie nieobecnych graczy botami. Mimo wielu „casualowych” niedociągnięć mam cichą nadzieje że wersja finalna będzie troszeczkę bardziej doszlifowana.

Ostatni DLC i patch 1.6 do The Division znowu wnosi wiele nowego do gry już i tak bardzo obszernej. Teraz jest to ogromna hybryda zawierająca tak wiele gier w jednej że trudno to opisać. Jednak jako fan PVE muszę pochwalić nawet „The Last Stand” za dobry i zbalansowany tryb PVP w którym bawię się całkiem nieźle, choć ostatnio nawet Survival mi przypadł do gustu (nauczyłem się wreszcie) jako nowoczesne zastępstwo do DayZ, H1Z1 i podobnych. Jednak niezastąpiony jest dla mnie nadal DLC Underground, generowane lokacje (przypomina mi się Warframe) premiują graczy taktycznie dobrych a nie grających na pamięć. Trochę już jestem znudzony tą samą grą ale muszę przyznać że rok po premierze i tak jak przewidziałem tytuł nadal niedościgniony pod wieloma względami.

Testuję sobię ostatnio również „911 Operator„. Mały, pocieszny „indyk” gdzie zarządzamy służbami (policja, pogotowie, straż) w mieście jako wspomniany operator. Wielką frajdą jest fakt iż możemy grać na mapie każdego miasta (np. swojego) – gra ściąga mapę dowolnego miasta na świecie z biblioteki OpenStreetMap więc zdarzenia/zgłoszenia odbywają się na znanych nam dzielnicach/ulicach co buduje wyjątkowy klimat. Gra posiada ogromne walory edukacyjne, nie ma przemocy. Polecam tą prostą i nie wymagająca gierkę na nudne wieczory 🙂

Ghost Recon: Wildlands | Extreme Difficulty, 5-Star Zone, No HUD, No Upgrades (Analysed)

[Aktualizacja 2017.03.02]

Ubisoft ogłosił właśnie tryb PVP dla Ghost Recon Wildlands. Myślę że akurat w tej grze ma jak najbardziej rację bytu ze względu na jej konstrukcję, brak statystyk postaci i system obrażeń. Z drugiej strony tryb PVE czyli kooperacja automatycznie schodzi na drugi plan i raczej nie liczyłbym na usprawnienie AI czy inne konkretne poprawki PVE. Z automatu również gra będzie poddana w wielu przypadku ostrej krytyce i najpewniej atakom oszustów. Mam nadzieję że społeczność PVP nie narobi tylu szkód co kiedyś w The Division.

Zaskoczyło mnie jak późno Ubisoft poinformował o tym fakcie, mam wrażenie że firma może mieć jeszcze inne niespodzianki w zanadrzu. Myślę że tryb PVP to rozsądne w tym przypadku rozwiązanie ponieważ w odróżnieniu od The Division gra nie posiada instancji więc samą rozgrywką PVE na wcale nie tak wielkiej jak podano mapie trudno by było utrzymać dłużej zainteresowanie graczy. Obawiam się że kooperacja podzieli los tej z Rainbow Six Siege, a bez nowoczesnego i wciąż usprawnianego AI tryb coop nie ma racji bytu. Tryb PVP wymaga tak wielkich dziś nakładów pracy i ciągłych poprawek, walki z oszustami, lagami aż do końca życia gry że prawdopodobnie zabraknie czasu na większe usprawnienia w PVE w mechanice gry bo DLC fabularne na pewno się ukażą. Wszystkie informacje znajdziecie w tym filmie: